http://www.autoclub.kharkov.ua/away?http://www.autocentre.ua/news/law/novye-pdd-snizyat-skorost-dvizheniya-i-izmenyat-poryadok-proezda-perekrestkov-ma-67296.html У підготовленому проекті закону «Про дорожній рух та його безпеку», пропонується внести цілий ряд цікавих нововведень в діючий дорожній закон і Правила дорожнього руху. «Автоцентр» привів найцікавіші з них.
Проектом закону «Про дорожній рух та його безпеку» пропонується ввести в ПДР нові терміни, обмежити швидкість руху в населених пунктах, запровадити європейські правила проїзду перехресть, встановити нові права та обов’язки для пішоходів і велосипедистів. Крім того, автори проекту також пропонують повернутися до практики проходження обов’язкових медоглядів і техоглядів, змінити правила реєстрації/перереєстрації та визначити приводи для евакуації автомобілів.
Забороняється не обгрунтоване обмеження швидкості руху
На дорогах у межах населених пунктів, які мають не більше однієї смуги для руху в кожному напрямку, за відсутності тротуарів, узбіч і велосипедних доріжок, що унеможливлює рух пішоходів та велосипедистів за межами проїжджої частини дороги, рух транспортних засобів дозволяється зі швидкістю не більше 40 км/год.
За межами населених пунктів обмежується швидкість руху автомобілів, які не обладнані ременями безпеки для водія і всіх пасажирів, а також транспортним засобам, якими керують водії зі стажем до 1 року – не більше 90 км/год (нині водії зі стажем до 2 років можуть їздити зі швидкістю не більше 70 км / год).
ПРОЇЗД ПЕРЕХРЕСТЬ
Уточнюється порядок проїзду нерегульованих Т-образних перехресть: На Т-подібних перехрестях, утворені двома дорогами з покриттям або двома дорогами без покриття, водій транспортного засобу, що наближається до перехрестя по прямій дорозі, має перевагу в русі перед транспортними засобами, що наближаються по прилеглій дорозі, якщо інший порядок руху не визначений знаками пріоритету.
Уточнюється порядок проїзду перехресть з круговим рухом: На перехрестях з круговим рухом водій транспортного засобу, що рухається по колу, має перевагу перед транспортними засобами, що наближаються до перехрестя з інших напрямків, якщо інший порядок руху не визначений за допомогою дорожніх знаків пріоритету.
ТЕРМІНИ: агресивне управління: поведінка водія під час руху транспортного засобу, яка створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху, провокує їх на поведінку не відповідно до вимог цього Закону: різке гальмування і маневрування; неодноразова і часта зміна смуги руху; умисне недотримання безпечного інтервалу або дистанції; перешкоджання обгону; випередження по узбіччю; безпідставне використання звукового сигналу; використання образливих жестів і вигуків по відношенню до інших учасників дорожнього руху або посадових осіб органів державної влади, що забезпечують контроль за дорожнім рухом;
перехрестя з обмеженою оглядовістю: перехрестя, де видимість пересічної дороги (проїзної частини) у бік, з якого можлива поява транспортних засобів, становить менше 100 м через особливості геометрії перетину доріг (проїжджих частин), придорожні інженерні споруди, насадження та інші об’єкти, а також транспортні засоби.
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ пішоходів і велосипедистів
Додаткові вимоги до пішоходів. Їм забороняється: 1) виходити на нерегульований пішохідний перехід в темний час доби при відсутності зовнішнього освітлення на дорозі або під час ожеледі безпосередньо перед транспортним засобом; 2) при русі по проїзній частині дороги, її переходу, а також переходу залізничних колій користуватися предметами, що обмежують слуховий і візуальний контроль за дорожнім рухом; 3) у темну пору доби або в умовах недостатньої видимості знаходитися в межах проїзної частини (у тому числі на пішохідному переході) або на узбіччі без світлоповертаючих елементів на одязі.
Додаткові вимоги до велосипедистів. Вони зобов’язані: 1) при русі по дорогах загального користування бути в застебнутих велосипедних шоломах, мати при собі документ, що засвідчує особу; Велосипедистам забороняється: 1) керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темний час доби і в умовах недостатньої видимості – з виключеною фарою і (або) заднім миготливим червоним ліхтарем, а також без світловибиваючого елемента на одязі; 2) керувати велосипедом у нетверезому стані, під дією наркотичних чи лікарських препаратів, які впливають на здатність до управління; 3) під час руху користуватися засобами зв’язку, тримаючи їх у руці.
Медогляд Автори вищезгаданого проекту пропонують повернутися до практики проведення обов’язкових медоглядів водіїв. Зокрема, визначені наступні терміни періодичних медичних оглядів водіїв:
– У віці до 55 років (включно) – один раз на 10 років; – У віці від 56 до 75 років (включно) – один раз на 3 роки; – У віці від 76 років і старше – один раз на рік.
Водії, яких притягнули до відповідальності за керування в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під дією лікарських препаратів, але при цьому не позбавили права керування, проходять медогляди 2 рази на рік протягом 3 років після виявлення доведеного факту їзди підшофе.
Техогляд Пропонується також повернутися і до практики проходження техоглядів для всіх видів транспортних засобів, у тому числі і для приватних машин. Зокрема запроваджується порядок перевірки придатності транспортних засобів до безпечної експлуатації. Її будуть здійснювати суб’єкти господарювання, які мають відповідне обладнання.
Періодичність таких перевірок складає: – Для автобусів – через 1 після першої реєстрації щорічно; – Для спецтранспорту, що перевозить небезпечні вантажі, – перед початком використання для перевезення визначених небезпечних вантажів і далі щорічно; – Для таксі, машин швидкої допомоги, а також вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) з максимальною допустимою масою понад 3,5 тонни і причепів (напівпричепів) до них – через 1 після першої реєстрації і далі щорічно; – Для легкових автомобілів, вантажних автомобілів з максимальною допустимою масою не більше 3,5 тонни, причепів (напівпричепів) до них – через 4 роки після першої реєстрації і далі кожні 2 роки.
РЕЄСТРАЦІЯ / перереєстрації ТЗ Відповідно до законопроекту, спрощується процедура переобладнання транспортних засобів для роботи на газовому паливі. Якщо загальна вага встановленого ГБО не перевищує 100 кг в спорядженому стані – внесення змін до реєстраційних документів на транспортний засіб не потрібно, крім випадків, коли на такому транспортному засобі здійснюється виїзд за межі України.
ЕВАКУАЦІЯ ТЗ Законопроектом також визначено порядок і підстави для примусової евакуації транспортних засобів, як спеціального заходу, спрямованого на забезпечення безперешкодного і безпечного дорожнього руху.
Евакуація здійснюється за відсутності водія в таких випадках: – Зупинку або стоянку транспортного засобу здійснено з порушенням вимог Правил дорожнього руху, перешкоджає руху інших транспортних засобів або пішоходів і підтверджується належними доказами; – Розташування транспортного засобу виключає роботу снігоприбиральної техніки або спеціальних технічних засобів аварійних служб в надзвичайних ситуаціях.
Автори закону пропонують заборонити установку окремих розцінок для примусової евакуації або зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках чи стоянках
|